• Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!

  • Veckans snabba och goda vardagsrecept

    På max 30 minuter lagar du goda middagar för fyra personer. Använd kryddor och grönt som skvallrar om vår i veckan. Alla recepten är näringsberäknade.Stekt halloumi med örtig tomatsåsBräckt kassler med stuvad spenatRimmad lax med dillstuvad potatis Ärtsoppa med rosmarinostkräm

    Veckans snabba och goda vardagsrecept
    Sigmund Kaarstad har gjort veckans vardagsrecept. Foto: Patrik Cederman

    Måndag

    Matvete eller mathavre är mycket smaklig ersättning för ris. Gör en matig sallad av den till stekt ost.

    Stekt halloumi med örtig tomatsås

    Näringsvärde

    Kcal 520
    Fett 30 g
    Kolhydrater 45 g
    Fibrer 9 g

    Tisdag

    Spenat skvallrar om vår, smaksätt köpt fryst spenatstuvning med lite muskotnöt och nymalen vitpeppar.

    Bräckt kassler med stuvad spenat

    Näringsvärde

    Kcal 490
    Fett 15 g
    Kolhydrater 53 g
    Fibrer 8 g

    Onsdag

    Använd frysta potatistärningar att stuva i en vit sås till den rimmade laxen. Ha rikligt med dill i såsen!

    Rimmad lax med dillstuvad potatis

    Näringsvärde

    Kcal 495
    Fett 19 g
    Kolhydrater 48 g
    Fibrer 4 g

    Torsdag

    Köpt ärtsoppa tillagas så fort att man hinner göra en kryddad färskostklick och lite bacon att lägga i.

    Ärtsoppa med rosmarinostkräm

    Näringsvärde

    Kcal 530
    Fett 25 g
    Kolhydrater 40 g
    Fibrer 22 g

  • Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!