• Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!

  • Vill du spara hundralappar? Byt till en prisvärd telefonoperatör med kundservice i fokus

    Idag använder vi våra mobiler till så mycket mer än att ringa, men varför betala onödigt mycket för ditt abonnemang när det finns billigare aktörer på marknaden – som dessutom sätter dig som kund i fokus?

    Vill du spara hundralappar? Byt till en prisvärd telefonoperatör med kundservice i fokus

    Du har förmodligen inte missat tv-reklamerna från billiga telefonoperatörer som erbjuder ett betydligt lägre pris än jättarna, även om de innehåller lika mycket surf, sms och samtalsmängd. Hur är det möjligt och varför är det så få 40-plussare som tecknar dessa abonnemang trots att det finns hundralappar att spara – varje månad?

    Går det att kombinera lågt pris med en bra kundtjänst? 

    En stor anledning till att billiga operatörer kan hålla nere priserna är en nästintill obefintlig kundtjänst, och åtminstone inte någon man kan kontakta per telefon. Och just tryggheten i att kunna kontakta en kundtjänst i olika frågor gör att många stannar kvar hos sina dyra operatörer, år efter år. Men ska det verkligen vara omöjligt att både få lågt pris, hög surfhastighet, utan bindningstid och en kundtjänst som faktiskt bryr sig om sina kunder? Den frågan ställde sig Fredrik Horn-Berlin, som startat telefonoperatören My Beat.

    – Det är ingen hemlighet att många har svårt att komma i kontakt med sin mobiloperatör. Det är långa väntetider och i vissa fall omöjligt att få svar på sina frågor. Det är dessutom många konkurrenter som bara erbjuder chattfunktion.

    My Beat har satsat hårt på att bygga upp ett kundcenter med kunnig personal som ger det lilla extra till kunderna. Det är en stor anledning till att de snabbt blivit en favorit bland framför allt äldre personer, men även många unga uppskattar deras förmånliga erbjudande.

    Fredrik Horn-Berlin, vd för My Beat.

    Hjälp med högt och lågt 

    Dagens snabba digitalisering med nya tekniska lösningar var och varannan dag kan få vem som helst att behöva teknisk hjälp, och vi har nog alla frågat barn och barnbarn om både det ena om det andra när det kommer till mobilen. Ibland kan det dock vara skönt att be någon utomstående om hjälp och det allra helst via telefon framför en anonym chattfunktion på nätet. My Beats kundtjänst hjälper till oavsett vad det handlar om.

    – Våra kunder ska kunna ringa till oss och vi hjälper dem även med sånt som inte rör abonnemanget. Det kan vara allt ifrån fakturafrågor till att få guidning kring att installera Bank-ID eller hur man byter sim-kort. Oavsett vad tar sig vår kundtjänst tid för den som ringer, säger Fredrik Horn-Berlin.

    Maria Coulis är kontorschef på My Beat och en av de som svarar i kundtjänsten.

    – Många vill prata med en person istället för att chatta. Vi är kända för vår personliga service och att vi tar oss tid. Det är vi stolta över. Vi stressar inte igenom samtalet, berättar Maria Coulis.

    Läs mer om My Beats kundtjänst här! 

    Maria Coulis är en av de som svarar i My Beats kundtjänst.

    Nöjda kunder – på riktigt

    Harry Krokfors, 82, och hans fru bytte till MyBeat för tre år sedan, då de inte var nöjda med sitt nuvarande abonnemang eller bolagets kundservice med ständigt långa köer och ett opersonlig bemötande.

    – När jag hörde talas om My Beat och bestämde vi oss för att byta. Det som jag tycker om med dem är att de är ett litet bolag med bra täckning och kundservice. De erbjuder inte bara chatt utan det går att ringa till dem. De svarar dessutom alltid efter några signaler, säger han.

    En stor anledning till att många stannar hos sina dyra operatörer är att det känns för krångligt att byta. Harry Krokfors berättar att det var jätteenkelt att byta till My Beat som trots att man kan fylla i en ansökan på nätet valde att kontakta kundtjänsten per telefon.

    – De var så trevliga och sa till och med "hej Harry", och det gör de varje gång jag ringer dit. De stora bolagen skulle aldrig nämna en vid namn, säger han.

    My Beat toppar också listorna inom sitt segment på Trustpilot, som är en global, gratis och öppen plattform där konsumenter delar med sig av sina upplevelser om, och ger betyg på, olika företag och tjänster. Där har My Beat ett snittbetyg på hela 4,2 av 5.

    Vill du läsa fler omdömen? Klicka här! 

    Vill du veta mer? Besök www.mybeat.se! 

  • Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!