McDonalds skaffar ny mognare stil

McDonalds snabbmat har fått allt svårare att locka kunder på många håll i världen. I ett försök att få en mer mognare och mer kvalitetsinriktad profil, har man i USA helt bytt inredningsstrategi.

Många förknippar nog McDonalds med en restaurangmiljö som är långt ifrån rofylld. Det ska gå snabbt och det har också märkts i hur själva restaurangerna varit designade. Slamriga, starkt ljussatta och opersonliga beskriver väl ganska bra Mcdonalds-upplevelsen. 

Nu försöker snabbmatsjätten omdefiniera sig själv för att hänga med och faktiskt klara sig i den tuffa konkurensen. Den slafsiga bespisningsstilen ska väck, och den smarta, vuxnare och intima stilen ska in, skriver Buzzfeed Food.

McDonalds i USA är först ut, men förhoppningsvis kommer även det nya tänket till Sverige. 

Här nere kan ni se hur restaurangerna i USA kommer att se ut i framtiden. Klicka på bilden för att se McDonalds nya koncept. 

McDonalds skaffar ny mognare stil
Så här ska det se ut. Klicka här för att se mer bilder på McDonalds nya design.

Bli prenumerant

Icakuriren är din självklara vän i vardagen. Veckans måltider, stöket i hallen, och människors livserfarenheter ligger oss varmt om hjärtat.
Som prenumerant på Icakuriren läser du tidningen gratis i appen FLIPP. Du kan börja läsa tidningen i FLIPP direkt efter ditt köp.

Börja prenumerera på Icakuriren idag.

Scroll to Top