• Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!

  • Snabba och goda vardagsrecept för veckan

    Veckans vardagsrätter ska var goda och snabba att laga. Alla recepten är näringsberäknade.Potatis- och purjolökssoppa Köttbullsspaghetti och vitkålssallad Stekt sejfilé med kaprissmör Quornburritos med bönor och sallad

    Snabba och goda vardagsrecept för veckan

    Måndag

    Dela potatisarna när du kokar dem till soppa, det kortar koktiden. Mixa sedan grovt med mixerstav.

    Potatis- och purjolökssoppa

    Näringsvärde

    Kcal 465 
    Fett 19 g
    Kolhydrater 57 g
    Fibrer 8 g

    Tisdag

    Det går fort att värma köttbullar i färdig pastasås, men också krossade tomater blir gott med fräst lök i.

    Köttbullsspaghetti och vitkålssallad

    Näringsvärde

    Kcal 560
    Fett 19 g
    Kolhydrater 80 g
    Fibrer 13 g

    Onsdag

    Enklast är att bryna smöret och lägga i kapris och tomat sedan. Men det varmrörda blir snäppet fylligare.

    Stekt sejfilé med kaprissmör

    Näringsvärde

    Kcal 571
    Fett 36 g
    Kolhydrater 35 g
    Fibrer 4 g

    Torsdag

    Vill du inte äta vegetariskt går det bra att välja köttfärs på lamm, nöt eller älg till dessa burritos. Tillagas likadant.

    Quornburritos med bönor och sallad

    Näringsvärde

    Kcal 475
    Fett 21 g
    Kolhydrater 48 g
    Fibrer 12 g

  • Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!