• Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!

  • 4 snabba vardagsmiddagar

     På max 30 minuter lagar du goda middagar för fyra personer.


    Visa album

    Måndag

    Diska, nej tack, så det blir att äta upp tallriken, det vill säga tortillabrödet. Ett bröd fyllt med paprika, majs, sallad, dill och rökt fisk.

     

    Näringsvärde

    Kcal 500

    Fett 10 g

    Kolhydrater 50 g

    Fibrer 4 g

     

    Tisdag

    En svampsmörgås på tisdag känns helt rätt. Rosta brödet och fyll på med champinjoner, tomat, basilika och så en rejäl bit gorgonzola.

     

    Näringsvärde

    Kcal 550

    Fett 25 g

    Kolhydrater 45 g

    Fibrer 10 g

     

    Onsdag

    Festa på ett grillspett, maximalt fyllt med svamp och grönsaker. Placera på ett stycke fläskkarré grillat eller stekt. Lunchen är serverad.

     

    Näringsvärde

    Kcal 500

    Fett 20 g

    Kolhydrater 35 g

    Fibrer 6 g

     

    Torsdag

    En förtjusande liten bakelse serveras torsdag lunch. Aubergin, fylld med tomat och en härlig röra på fetaost och basilika. Extra grönt som tillbehör.

     

    Näringsvärde

    Kcal 400

    Fett 15 g

    Kolhydrater 8 g

    Fibrer 4 g

     

    Vi näringsberäknar åt dig!

    En välbalanserad måltid bör ge dig en tredjedel av dagens energibehov. En kvinna i åldern 30-60 år med ett stillasittande jobb bör äta 2 100 kcal, 60-85 g fett, 260-315 g kolhydrater och 25-35 g fibrer per dag.

  • Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!