• Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!

  • Snabbt & lätt för 5 dagar!

    Max 20 minuter! Längre tar det inte att laga en av våra vardagsmenyer. Här är recept för hela veckan.

    Pestokyckling med svampcouscous.
    Foto: Anna Huerta

    Bönor, couscous och pasta klär vi i heta kryddor och färgstarka grönsaker. En jordenruntresa på fem dagar.

    Kycklingfilén får en medelhavsbris av pesto och parmesan, gulaschen blir vegetarisk och kummindoftande. Curryn får sötma av äpple och laxen trivs i sällskap med len potatissoppa.

    Som den småländska jag är glömmer jag inte krispig vitkål med lättisterband, fettsnåla och smakrika. Höstlöven speglar sig i Helgasjön.

    Klicka på rätterna och kom direkt till recepten.

    1. Pestokyckling med svampcouscous

    2. Isterband med vitkål och morötter

    3. Grönsaksgulasch med quornnuggets

    4. Potatissoppa med laxkuber

    5. Köttfärscurry med pasta och melonsallad


    En välbalanserad måltid bör ge dig en tredjedel av dagens energibehov. En person i åldern 30–60 år med ett
    stillasittande jobb bör äta 2 100 kcal, 60–85 g fett och 25–35 g fibrer per dag.

    Av: Anita Saming

  • Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!