• Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!

  • Snabbt & lätt för 5 dagar!

    Max 20 minuter! Längre tar det inte att laga en av våra vardagsmenyer. Här är recept för hela veckan.

    Stekt strömming med äpple och ansjovis
    Foto: Patrik Cederman

    Så här en bit in i september har kanske de flesta av oss kräftälskare redan hunnit med ett par kräftskivor.

    Men det är svårt att få nog av det lilla delikata skaldjuret. De skalade stjärtarna i lag är egentligen en klen ersättare men i rätt sammanhang är de inte så dumma.

    Förstärk smaken med dill. Släng i lite krondill i tomatsåsen till pastan, en skvätt öl förstärker ytterligare smaken av kräftspad. Receptet hittar du nedan.

    Klicka på rätterna och kom direkt till recepten

    1. Kycklingsoppa på thaivis
    2. Dinkelsallad med grönsaker - Fiberrikt!
    3. Kräftpasta med tomat och dill - Fetsnålt!
    4. Bratwurst med bönsallad och purjosås
    5. Stekt strömming med äpple och ansjovis

    En välbalanserad måltid bör ge dig en tredjedel av dagens energibehov. En person i åldern 30–60 år med ett
    stillasittande jobb bör äta 2 100 kcal, 60–85 g fett och 25–35 g fibrer per dag.

    Av: Måns Falk

  • Få icakuriren.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!